E-faktura och autogiro
Pappersfaktura
En fakturaavgift på 15kr tas ut för pappersfakturor. Fakturan skickas via vanlig post hem till dig.Syftet med fakturaavgiften är dels att täcka upp för de extrakostnader en pappersfaktura medför, samt för att av miljöhänsyn styra över så många fakturor som möjligt till elektronisk form.
För att undvika fakturaavgiften kan du antingen välja e-faktura, faktura via e-post eller autogirobetalning med avisering via e-postfaktura. Information om hur du går tillväga hittar du här nedan.
Fakturan är i formatet PDF och för att öppna den behöver du
Adobe Acrobat Reader installerad på din dator. Många problem med att öppna eller skriva ut PDF-filer beror på att gamla versioner av programmet används så vi rekommenderar att du använder en ny version. Den är gratis och kan hämtas från https://www.adobe.com/se/acrobat/pdf-reader.html Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
E-faktura - för dig som har internetbank
Nu erbjuder vi dig som kund hos oss möjligheten att betala dina fakturor i elektronisk form – direkt i din Internetbank. Det är både snabbare och enklare för dig, dessutom är det bra för miljön. Om du vill ha e-faktura från Helsinge Net Ovanåker AB, gå in och anmäl detta i din Internetbank.
Fakturor från bolag du lagt upp för betalning via e-faktura hittar du när du loggar in på din Internetbank. Uppgifter som belopp, OCR-nummer och betalningsdatum är ifyllda i förväg. En snabb kontroll och ett godkännande så är du klar.
Autogiro
Med denna tjänst sköts fakturabetalningen med automatik av din bank. Pengarna når Helsinge Net Ovanåker exakt på förfallodagen. Det enda du behöver se till är att det finns pengar på ditt konto. Du får välja mellan att få avisering via traditionell pappersfaktura (med tillkommande fakturaavgift) eller via e-post (ingen extra avgift)
Anmälan görs via blankett Anmälan Autogiro och Faktura via e-post Pdf, 113 kB.
Skriv ut anmälningsblanketten, underteckna och skicka in den till
Helsinge Net Ovanåker AB, 828 80 Edsbyn.
Senast uppdaterad